۱۳۹۷ مرداد ۲, سه‌شنبه

سی مین سالگرد عملیات فروغ جاودان گرامی باد



عملیات فروغ جاویدان؛‌ اشتباه یا افتخار؟!
خمینی به‌دلیل ماهیت ضدتاریخی و قرون وسطایی‌اش و از آنجا که هیچ سنخیتی با قرن ما نداشت، نمی‌توانست به‌سادگی خودش را به این عصر تحمیل کند. به همین خاطر نیاز به یک اهرم کمکی داشت. وسیله‌ای می‌خواست که بتواند با استفاده از آن سرکوب را مشروع کند و پایه‌های دیکتاتوریش را محکم کند.




از فروغ تا کهکشان مهدی ابریشمچی

پیشی گرفتن بر دشمنان آزادی - فروغ‌ جاوید‌ان‌ از نگاه مریم رجوی
لینک قسمت هائي از پیام مریم رجوی به‌مناسبت بیست و چهارمین سال تأسیس سازمان در شهریور ۶۷

تصاویر زیبای استقبال مردم کرمانشاه از مجاهدین در فروغ جاویدان

در گرامیداشت سالگرد فروغ جاویدان:
قلب فروغ پرتپش، هم‌چنان می‌طپد - سخنرانی خواهر مجاهد زهره اخیانی

سخنرانی زهره اخیانی، مسئول اول وقت سازمان مجاهدین در مردادماه سال ۱۳۹۱:
۲۴سال پیش درست از همین جا و از همین خیابان در چنین روزهایی هزاران رزم آور ارتش آزادیبخش ملی ایران سرشار از عشق به آزادی با اشک و لبخند با عزیزترین عزیزان خود برادر مسعود و خواهر مریم وداع کردند و رهسپار ایفای رسالت تاریخی خود و رقم زدن نبرد سرنوشت شدند. این چنین بود که ارتش آزادیبخش با قیام به وظیفه تاریخی خود و با فدای بیکران این را به ثبت داد که جنگ اصلی بین مردم ایران و رژیم ولایت‌فقیه است و هیچ جنگی غیر از این اصالت ندارد.
عملیات فروغ جاویدان بیمه نامه راه‌حل انقلابی شد، از همهٴ راه‌حلهای ارتجاعی و استعماری پیشی گرفت و مانع از تثبیت رژیم ولایت‌فقیه گردید و در ابعادی کلان از تاریخ ملت ایران خون ذخیره کرد. 

ارتش آزادیبخش که پیش از آن توانسته بود تنور جنگ ضدمیهنی خمینی را گل بگیرد، با عملیات فروغ جاویدان ماهیت ملی و آرمانی خود را بارز نمود و نشان داد نه تنها زائده جنگ رژیم با عراق نیست بلکه بازوی استوار خلق قهرمان ایران برای سرنگونی رژیم و تحقق صلح و آزادی است.


همه چیز در رابطه با عملیات فروغ جاویدان -عملیاتی که خمینی را تا استانه سقوط برد


خاطرات فروغ جاویدان -معاون تیپ عملیاتی- رسول مرادی نسب فرمانده رسول

عملیات فروغ جاویدان و درخشندگی زنان مجاهد

آیت ها همواره در درخشندگی خویش، بار شکوهمند آرمانهای تا واقعیت پیموده شده را در خویش متجلی می‌کنند و سراپا فرازند. در بی‌مانندی لحظاتی که فاصله بودن ونبودن‌اند
در فروغ جاویدان با کهکشانی از ستاره و حماسه تابلویی بی‌مانند؛ زنان قهرمانی می درخشند که تا جاودان تاریخ مبارزات زن ایرانی را با حماسه و رزم و فدا ستاره باران کردند
درخشان ترین ستاره ای که قلب هر انسانی را برای آزادی به طپش میاورد
شیرزنی  است که آذین تاریخ مبارزات زنان ایران‌زمین و فخر جاودانه‌فروغ جاویدان است
او با دشنه‌یی در قلب، آویخته از پا؛ نه حتی از سر از فرط کینه پاسداران تباهی از جنگاوریش؛ از درختی در تنگه چارزبر؛ پرچمی از غرور، افراشته بر درگاه فتح کرمانشاه.
ادامه  همراه با زندگی نامه های برخی از جاودانه فروغها شیرزنانی که با عزم جزم و با تک تک یاخته های وجودشان بیمه نامه فروغ جاودان را خلق کردند



اولین روزهای مرداد، یادآوری سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان است. گذشت زمان و نگاهی به مختصات کنونی مقاومت و رژیم خمینی، ضرورت و نتایج پر برکت آن را مثل روز روشن می‌کند.
«فروغ جاویدان» جهشی عظیم را در تقدیر مقاومت ایران رقم زد. حماسه‌یی فراموشی‌ناپذیر که تا به ابد زیب تاریخ این میهن خواهد بود و نسلهای آینده نیز از سرچشمه جوشان و خروشان ارزشهای انقلابی و مبارزاتیش خواهند نوشید.
مجاهدین در عملیات فروغ جاویدان، در یک بزنگاه تاریخی، یعنی یک هفته پس از خوردن زهر آتش‌بس توسط خیمنی، با تمام توش و توان به دریای آتش زدند. خمینی می‌خواست با سرکشیدن زهری که ارتش آزادیبخش به حلقوم او ریخته بود، دشمن قسم خورده خود را به نخستین بازنده و قربانی جنگ خانمانسوز 8ساله‌اش تبدیل کند و خود از مهلکه بگریزد. خمینی اگر در این نیت شوم موفق می‌شد می‌توانست طناب دار صلح را از گردن خود خارج ساخته، خلافت ابد مدت خود را تضمین کند و امید مردم جنگ‌زده و از هستی ساقط شده ایران برای آزادی و رهایی را در زیر خاکستر جنگ 8ساله مدفون سازد.
اما تهاجم برق‌آسا و تعرض بزرگ ارتش آزادیبخش میز توطئه خمینی را درهم شکست و به دنیا و مردم مشتاق آزادی در ایران نشان داد که جنگ اصلی بین مردم و مقاومت آنها برای آزادی از یک سو و حاکمیت غاصب استبداد مذهبی از سوی دیگر است که برای سرنگونی آخوندها هم‌چنان ادامه دارد. در این عملیات ارتش آزادی‌بخش، دو شهر کرند و اسلام‌آباد را در غرب کشور آزاد ساخت و تا دروازه‌های کرمانشاه پیشروی کرد و رعشه سرنگونی را بر ارکان حکومت آخوندی مستولی نمود.

این مجموعه شامل مطالب زیر است:
سالگرد عملیات فروغ جاویدان
مقدمه
درباره فروغ جاویدان
عملیات فروغ جاویدان کابوس دائمی رژیم آخوندی 
یادنامه شهیدان فروغ 
لحظه‌های نبرد و حماسه
فروغ در شعر شاعران
ادامه برگرفته از سایت مجاهد









واکنشهای رژیم در برابر عملیات کبیر فروغ جاویدان
در سی‌امین سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان، امام جمعه‌های خامنه‌ای ۲۹تیر ۹۷کابوس سرنگونی و هراس نظام ولایت فقیه از پیشروی ارتش آزادیبخش ملی تا دروازه کرمانشاه را به نمایش گذاشتند.
اعترافهای دو سرکرده نظامی رژیم آخوندی در مورد عملیات فروغ جاویدان
«...یکدفعه فرمانده وقت سپاه باختران آقای شعبانی وارد شد با مسئول اطلاعات وقتش که الان اسمش را یادم رفته بچه کرمانشاه بود مسئول اطلاعات وقت شان بود وارد شدند و خیلی سروصدای ، رنگ پریده ، خاک آلود گفت برادر هاشمی همین جوری دستهایش را اینجوری کرد برادر هاشمی منافقین منافقین .


در این کلیپ مشاهدات سرگرد مزدور فرشاد فروزش از صحنه عملیات فروغ جاویدان و جنگ‌أوری مجاهدان پرشور آزادی برای رهایی میهن اسیرشان ایران را مشاهده می‌کنید 

کلیپ حاضر اعتراف‌های پاسدار جنایتکار محمود شاعری در مورد عملیات کبیر فروغ جاویدان است، عملیاتی که می‌رفت تمامی ایران را از لوث وجود آخوندهای جنایتکار آزاد سازد.

  
فروغ جاویدان و فعالیتهای کانونهای شورشی در داخل میهن
گرامی‌داشت خاطره حماسه کبیر میهنی عقیدتی فروغ جاویدان
اعضای کانون شورشی فریاد با حضور در تنگه چهارزبر کرمانشاه (منطقه عملیاتی فروغ جاویدان) و زیر درخت و پای صخره‌ای که پیکر فرمانده سارا را چون مدال افتخار میهن بر سینه زد، یاد حماسه آفرینان میهن اسیر را گرامی داشتند. یکی از اعضای این کانون شورشی که صدایش در فیلم ارسالی شنیده می‌شود، این چنین گفت: «آن زمان که خنجر استبداد خمینی بر قلب پاکت فرود آمد دل این صخره از هم پاشید. به یاد فرمانده سارا، شیر زنی که در برابر سیاهی لشکر خمینی جانانه جنگید. یادش گرامی. 
مگر می‌شود طنین فریادهای امروز مهران فردا تهران شما را نشنید؟ پس از ۳۰سال فروغ جاودان، هنوز هم کوه و دشت کرمانشاه از شما می‌گویند و سراغ شما را می‌گیرند.



اعضای کانونهای شورشی مشهد با حضور در صحن حرم آفتاب خراساًن امام موسی الرضا علیه‌السلام در نیایش خود گفتند: « اسلام علیک یا امام رضا جان، ای حافظ و نگهدارنده مجاهدین خلق ای حافظ و نگهدارنده رهبری مسعود و مریم در آستانه سالگرد حماسه فروغ جاویدان از طرف همه مجاهدین زیارت می‌کنم، از طرف برادر مسعود و خواهر مریم، سلام بر همه شهیدان فروغ جاویدان، خون شهیدانمان رنج اسیرانمان در تو گره می‌خورد رجوی قهرمان


اعضای کانونهای شورشی رشت با برافراشتن آرم ارتش آزادیبخش که زیر آن شعار باز می‌آییم به چشم می‌خورد و پوسترهای مسعود رجوی طی پیامی گفتند: « در سالگرد حماسه ملی میهنی عملیات کبیر فروغ جاویدان درود می‌فرستیم به همه شیر زنان و دلاور مردانی که با خون خودشان تضمین آزادی خلق قهرمان شدند از اینجا پیام می‌دهیم به شیر همیشه بیدار که ما کانونهای شورشی آماده‌ایم خبردار حاضر حاضر حاضر».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره سازمان مجاهدین خلق ایران

مسعود رجوی   شجره طیبه مجاهدین، گوهر صبر و مقاومت، وفای به پیمان با فدای بیکران گفتگوی اینترنتی بوالقاسم رضایی حول حقایق کمتر ...